• محصول
ارم طب نور
۱۳۹۳/۳/۵

چه میوه ای بخورم؟

میوه ها نیز مثل سبزیجات حاوی ویتامین ها و املاح هستند. همچنین میوه ها دارای کربوهیدرات نیز می باشند. چنانچه فرد دیابتی هستید لازم است کربوهیدرات آن را بشمارید. خوردن میوه به عنوان میان وعده یا همراه با سالاد می تواند احساس نیاز به شیرینی شما را برطرف کند.


و اما بهترین انتخاب  برای فرد دیابتی چیست؟!

دقت کنید بهترین میوه برای شما، میوه سالم، تازه، بدون شکر و هر گونه افزودنی میباشد. بهتر است افراد دیابتی از خوردن آبمیوه (حتی اگر در منزل تهیه شود) و کمپوت، پرهیز کنند. میوه های خشک شده به دلیل اینکه مقدار اعظم آب خود را از دست داده اند، باعث افزایش سریعتر قند خون شما می شود.
 
هر واحد از میوه ها حاوی 15 گرم کربوهیدرات می باشد . اندازه هر واحد میوه به محتوای کربوهیدرات میوه ها بستگی دارد. البتهمزیت میوه هایی که محتوای کربوهیدرات شان کمتر است و کمتر شیرین هستند این است که می توان مقادیر بیشتری از آنها را در مقایسه با میوه های شیرین مصرف نمود. ولی درهرحال چه شما میوه کم کربوهیدرات را بخورید و چه میوه پرکربوهیدرات را بخورید تا زمانی که به اندازه یک واحد میوه را مصرف نمایید در کل 15 گرم کربوهیدرات را مصرف نموده اید و لذا تاثیر آن بر مقدار قند خون مشابه است.
آب میوه از 1/3 تا 1/2 لیوان می تواند حاوی 15 گرم کربوهیدرات می باشد. در مورد گیلاس و آلبالو و انواع توتها، 3/4 لیوان یک واحد میوه محسوب می شود.
2 قاشق غذاخوری میوه خشک مثل کشمش یا گیلاس خشک حاوی 15 گرم کربوهیدرات است.
حذف بعضی از مواد غذایی مانند برنج و یا میوه هایی مانند موز به بهانه کنترل بهتر قند و از طرف دیگر مصرف آزاد خرما و عسل به بهانه آن که قند آن طبیعیبوده و در کنترل دیابت مفید است با واقعیت کنترل قند خون سازگاری ندارد.


ثبت دیدگاه
لطفا برای درج دیدگاه خود فرم زیر را تکمیل نمایید.



نام: *
پست الکترونیک:
تلفن همراه:
متن دیدگاه:*
                _____  _   
               / __  \| |  
 ___ __      __`' / /'| |_ 
/ __|\ \ /\ / /  / /  | __|
\__ \ \ V  V / ./ /___| |_ 
|___/  \_/\_/  \_____/ \__|
                           
                           
لطفاً عبارت نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد نمایید.
بازگشت به تغذیه در دیابت